مدیر گروه کارشناسی ارشد معمارینام ونام خانوادگی:دکترالهام حسینی مرتبه علمی: استادیار Email: elyhosseini74@yahoo.com شماره تماس:36530241 داخلی: 146 |
|
|
مدیر گروه مهندسی معماری(کارشناسی و کاردانی)نام ونام خانوادگی: مهندس عبدالرضا محمدی مرتبه علمی: مربی اEmail: Reza_mc_63@yahoo.com @abdorezamohamadi شماره تماس:36530241 داخلی: 141 |
|
کارشناسی مهندسی معماری:
دانشگاه یزد (رتبه 734 منطقه 3 کنکورکارشناسی دررشته ریاضی)
کارشناسی ارشد مهندسی معماری:
دانشگاه علم وصنعت تهران ( رتبه70 کنکورکارشناسی ارشد)
عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد:طراحی موزه سوانح طبيعی تهران با رویکرد توسعهی آگاهی از طریق معناشناسی فرم و فضا
مقالات:
عبدالرضامحمدی،کریم مردمی، موزه سوانح طبيعی به مثابه پدافند غيرعامل، ارائه شده دراولين کنفرانس ملی معماری و
فضاهای شهری پایدار،آذرماه ، مشهدمقدس، دانشگاه فردوسی
JOURNAL PAPERS:
Mohammadi and K, Mardomi “"The Role Of Natural Disaster Museums As A Training Centers In Discussions Of Passive Defence" “Journal of Civil Engineering and Urbanism (JCEU)” 2012vol 4,no 4,july 2014
سوابق کاری واجرایي:
همکاری با دفترطرح وزمينه
همکاری با شرکت مهندسين مشاور بنا وآبادی
پروانه اشتغال به کار نظام مهندسی اصفهان پایه دو
نظارت بیش از بیست پروژه ساختمانی در شهر اصفهان
همکاری با سازمان خدمات طراحی اصفهان
طراحی ميدان امام حسين وميدان امام زواره به مساحت15000مترمربع
طراحی پارک شهر برف انبار به مساحت45000مترمربع
طراحی آتش نشانی شهرگز به مساحت1600مترمربع
طراحی مرکز فرهنگی فولادشهر به مساحت6000مترمربع
طراحی داخلی و نماسازی خانه فرهنگ شهرداری کلیشاد
طراحی ساختمان های مسکونی...
|
|
36530241-031 داخلی 146
6677462 - 0990
elyhosseini74@yahoo.com |
تلفن ثابت:
تلفن همراه:
آدرس الكترونيكی: |
سوابق تحصیلی
دکترای تخصصی معماری: دانشگاه صنعتی مالزی، جوهور، مالزی حوزه رساله دکتری: مبانی نظری معماری مبتنی بر معماری گذشته و بومی |
|
کارشناسی ارشد پیوسته معماری: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) |
سوابق علمی و تدریس
عضو حق التدریس هیات علمی: دانشگاه آزاد واحد هرند |
1383- 1384 |
|
|
عضو حق التدریس هیات علمی: دانشگاه آزاد واحد اصفهان (خوراسگان) |
1384- 1388 |
|
|
عضو حق التدریس هیات علمی: موسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو |
1398 -1399 |
|
|
عضو تمام وقت هیات علمی : موسسه آموزش عالی علوم و فناوری سپاهان |
1399 تا کنون |
سوابق اجــــــرایی
موسسه آموزش عالی علوم و فناوری سپاهان: از شهریور ماه 1399 تا کنون
سمت: مدیر گروه ارشد معماری
سازمان خدمات طراحی شهرداریهای استان اصفهان وابسته به استانداری اصفهان: از سال1379 تا 1389
سمت : کارشناس معماری، طراحی و کنترل پروژه های عمرانی استان و عضو واحد پژوهش و تحقیقات این سازمان.
مهندسین مشاور پارامادان: همکاری در طراحیهای معماری و شهرسازی از سال 1380 لغایت 1382
مهندسین مشاور طرح و تحول: همکاری در زمینه پروژه های معماری، شهرسازی و پژوهشی از سال 1381 لغایت 1383
عضویت در انجمن ها و ســازمانها
عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان از سال 1386 تا کنون |
ENGLISH JOURNAL PUBLICATIONS:
Authors: Elham Hosseini, Gurupiah Mursib, Raja Nafida
Title: Implementation of Malay Traditional Design Values in Contemporary Malay Houses.
Journal: International Journal of Built Environment & Sustainability (IJBES), Vol. 3, No. 2, PP. 93-101, 2016, E-ISSN: 2289-8948 DOI: 10.11113/ijbes.v3.n2.125, Faculty of Built Environment, Universiti Teknologi Malaysia
CONFERENCE PROCEEDINGS:
Authors: Elham Hosseini, Gurupiah Mursib, Raja Nafida, Bahram Shahedi
Title: Malay Vernacular architecture: Mirror of the past, Lessons for the Future
Proceeding Book: The 8th SEATUC Symposium. 4-5 March 2014, PP. 75, C3-04, Johor, Malaysia.
Authors: Elham Hosseini, Bahram Shahedi, Gurupiah Mursib, Raja Nafida
Title: Design Values in Traditional Architecture: Malay House
Proceeding Book: ISVS-6, 6th International seminar on Vernacular Settlements,
Authors: Elham Hosseini, Bahram Shahedi, Gurupiah Mursib, Raja Nafida
Title: Augmentation of Cultural Identity and Architectural Innovation
Proceeding Book: 2nd International Conference on Architecture and Structure, P.48, May 2011, University of Tehran, Tehran, Iran.
Authors: Bahram Shahedi, Elham Hosseini
Title: Design Values of Historical Precedent
Proceeding Book: The First Iranian Students Scientific Conference in Malaysia, P.210, April 2011, University Putra Malaysia (UPM), Putrajaya, Malaysia.
انتشار مقالات در کتاب مجموعه مقالات کنفرانسها
نویسندگان: بهرام شاهدی ، الهام حسینی
عنوان: معانی معماری و توسعه شهری در دوره صفویه
کتاب مجموعه مقالات اولین کنفرانس بین المللی نقش اصفهان در توسعه علوم ، فرهنگ و تمدن اسلامی، صفحه 9، آذر ماه 1385( دسامبر 2006)، دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان، ایران.
شركت درهمایش داخلی هفته پژوهش
مشاهدات ادراکی عناصر شهری |
عنوان : |
|
همایش هفته پژوهش، معماری و شهرسازی – اصفهان ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، خوراسگان 1385؛ |
همایش : |
|
بهـرام شاهـدی، الهام حسینی |
نویسندگان: |
|
|
|
|
پیمایش در پیکره بندی الگوی مدور شهرها |
عنوان : |
|
همایش هفته پژوهش، معماری و شهرسازی امروز – اصفهان ، دانشگاه آزاد اسلامی 1384؛ |
همایش : |
|
بهـرام شاهـدی، الهام حسینی |
نویسندگان: |
|
تقــــــدیر نامه ها
تقدیر نامه بمنظور شرکت در کنفرانس از طرف دکتر راجا نفیدا، رییس مرکز مطالعات معماری محیط مصنوع در مالزی (KALAM)، رییس کنفرانس بین المللی ارتباط بین معماری گذشته و معاصر، دانشگاه صنعتی مالزی، جوهور، مالزی |
1391 |
|
|
تقدیر نامه بمنظور شرکت در کنفرانس و ارائه سخنرانی از طرف پروفسور دکتر محمود گلابچی رئیس دومین کنفرانس بین المللی معماری و سازه، دانشگاه تهران، تهران، ایران |
1390 |
تقدیر نامه بمنظور ارائه سخنرانی از طرف دکتر راجا نفیدا در سومین نشست سخنرانی در مرکز مطالعات معماری محیط مصنوع در مالزی (KALAM)، دانشگاه صنعتی مالزی، جوهور، مالزی |
1390 |
|
|
تقدیر نامه بمنظور شرکت در کنفرانس و ارائه سخنرانی از طرف پروفسور دکتر معماریان رایزن علمی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اولین کنفرانس علمی دانشجویان ایرانی در مالزی، دانشگاه یو پی ام ، مالزی |
1390 |
|
|
تقدیر نامه بمنظور شرکت در کنفرانس و ارائه سخنرانی از طرف دکتر علی رجالی - رئیس کل همایش اصفهان و سیر تحولات و اندیشه های شهر سازی و معماری دوران اسلامی ، اصفهان – دانشگاه آزاد اسلامی واحداصفهان، خوراسگان |
1385 |
|
|
عـلایق پژوهشی
نظریه پردازی در زمینه معماری معاصر، معماری گذشته ( سنتی، بومی، قبیله ای)، کاربردپذیری ویژگیهای معماری گذشته در معماری معاصر.
|
رشته کارشناسی معماری
معماري نوعي عمل خلاقانه است كه مقصود آن شكل دادن به فضاي زيست انسان در تماميتش ميباشد و گستردة آن از جوابگويي به نيازهاي انساني در پيوند با محيط و طبيعت تا بيان عواطف و اعتقادات او طيف وسيعي را در برميگيرد. به اين ترتيب هدف اين رشته تربيت افرادي است كه براين طيف عمل خلاقانه تسلط يافته و توان انتقام بخشي به مقتضاي زيست انساني را داشته باشند تا بدين ترتيب ابعاد كمي وشرايط كيفي زيست و رشد درجامعه فراهم گردد.
نقش و توانایي
فارغالتحصيلان اين رشته با توجه به آنچه گذشت و بر اساس تواناييهايي كه در روند آموزش كسب نمودهاند ميتوانند در زمينههاي زير ابقاء نقش نمايند.
طراحي (تك بنا يا مجموعههاي زيستي كوچك)، از طرحهاي اوليه تا مراحل اجرايي كار و طراحي اجزاء و عناصر تشكيل دهنده بنا، این زمینه از کار معمار در حقیقت وظیفه محوری او را تشکیل میدهند.
راهبري و سرپرستي دفاتر مشاور معماري و شهرسازي
نظارت عمومي و عالي بر صحت انجام كار در عمليات اجرايي ساختماني مديريت وهماهنگیهای اجرایی پروژههای معماری و شهرسازی (تا حد بناهای عمومی متوسط ) توانایی مشارکت در مدیریت اجرایی پروژههای معماری گسترده.
تدریس در دوره های کاردانی و همینطور دبیرستان های فنی و حرفه ای و کار-دانش آموزش و پرورش
دانشجویان این دوره میتوانند در دوره کارشناسی ارشد مهندسی معماری ادامه تحصیل دهند.
ضرورت و اهمیت
نیاز روز افزون کشور در عرصه ی ساخت و ساز و کیفیت بخشیدن و صحت عمل در این زمینه در گرو تربیت کارشناسانی است که بتوانند نیازهای یاد شده را در جهات فوق برآورده سازند .بدیهی است سوق دادن آموزش به سمت جوابگویی هر چه بیشتر به نیازهای واقعی جامعه و آشنایی دانشجویان با فرهنگ خودی و صحیح معماری می تواند به هدف فوق کمک موثر نماید.
رشته ی کارشناسی پیوسته معماری دانشکده معماری و شهرسازی سپاهان شامل 142 واحد درسی بدون دروس جبرانی می باشد. همچنین رشته ی کارشناسی ناپیوسته شامل 70 واحد درسی بدون دروس جبرانی می باشد.
رشته کاردانی پیوسته معماری
رشته کاردانی پیوسته معماری با هدف تربیت افرادی که بتوانند فاصله تخصصی بین مهندس معمار و سطوح پایین تخصصی را در کارهای اجرایی معماری پر کرده و در زمینه طراحی به عنوان دستیار مهندس معمار فعالیت کنند، شکل گرفته است. کاردان معماری می تواند مهندسین معمار را در زمینه های ارائه، ترسیم و رساندن یک طرح اولیه مهندس طراح به فاز 1و 2 (ترسیم نقشههای معماری و اجرایی) یاری کرده و در تمامی زمینه های کمی و کیفی بین مهندس معمار و افراد کم تخصص یا بی تخصص ارتباط مناسبی برقرار کند.
تواناییهای کاردان نقشهکشی معماری
پس از پایان دوره تحصیلی کاردانی پیوسته علمی کاربردی نقشهکشی معماری،فارغالتحصیلان این رشته دارای توانمندیهای زیر میباشند:
توانایی کار در دفاتر فنی و معماری (مهندسین مشاور) و کمک در جهت ارائه کار طراح
توانایی اداره کارگاه های کوچک ساختمانی
توانایی نظارت بر کارهای اجرایی ساختمانی و معماری و کمک در جهت صحت و دقت انجام کارها
مشاغل فارغ التحصیلان کاردانی پیوسته علمی کاربردی نقشهکشی معماری
کار در دفاتر مهندسین مشاور به عنوان دستیار مهندس معمار
کار در دفاتر فنی و مهندسی، استانداریها و فرمانداریها و کلیه دستگاههایی که به نحوی با کارهای طراحی و اجرای ساختمان مرتبط هستند.
نظارت در اجرای کارهای ساختمانی و معماری
رشته ی کاردانی معماری دانشکده معماری و شهرسازی سپاهان شامل 72 واحد درسی بدون دروس جبرانی می باشد.
رشته کارشناسی ناپیوسته گرافیک
یکی از هنرهایی که در شرایط امروزی جامعه از قدرت فراوانی برخوردار است هنر گرافیک می باشد. در گرافیک پیامی به تصویر کشیده می شود که مد نظر سفارش دهنده است. گرافیک را می توان ترجمه ی تصویری اندیشه های سفارش دهنده دانست. اوست که بر اساس اهداف خود طراح گرافیک را ملزم به اجرای هنری پیام مورد نظر می نماید.
هدف از راه اندازی دوره ی کارشناسی گرافیک، تربیت نیروی متخصص فنی برای رفع نیازهای جامعه امروز است. نیروهای که بتوانند با آموختن نکات تخصصی، به صورت عمیق تر در حوزه های مد نظر خود به تحقیق و جستجو بپردازند.
ضرورت و اهمیت
زبان تصویر، گویاترین و عمومی ترین زبان دنیاست. این زبان از نخسیتن روزهای زندگی بشر نیز کاربرد داشته است. هنرمندان همیشه طلایه داران فرهنگ جامعه خود بوده اند اما برای ماندگار و موثر کردن هر پیام، هنرمند باید از شگردها و ضوابطی پیروی کند تا بتواند تأثیر کلام خود را بیشتر کند. هنر گرافیک در واقع هنر ساده سازی و عمومی کردن مفاهیمی است که در ذهن گروه خاصی از جامعه (سفارش دهندگان) جای دارد. طراح گرافیک باید تمام ابزار کار خود اعم از مادی و معنوی را بشناسد تا بداند برای بیان هر پیامی از چه ابزاری استفاده کند.
مشاغل قابل احراز گرایش گرافیک- گرافیک
طراحی واجرای آثار گرافیکی
کارشناس امور فرهنگی
کارشناس امور تبلیغات
مشاور تبلیغات
توانمندی های گرایش گرافیک:
توانایی ارائه طرح و ایده در موضوعات مختلف آثار گرافیکی
توانایی ساخت ماکت و بسته بندی
توانایی انتخاب آثار گرافیکی
توانایی شناخت مواد در حیطه بسته بندی
توانایی شناخت گرافیک بسته بندی
توانایی انتخاب آثار هنری
توانایی استفاده از نرم افزارهای گرافیکی
توانایی مدیریت فنی امور تبلیغات
رشته ی کارشناسی ناپیوسته گرافیک دانشکده معماری و شهرسازی سپاهان شامل 70 واحد درسی بدون دروس جبرانی می باشد.
رشته کارشناسی شهرسازی
متخصص شهرسازي فردي است كه ميتواند در زمينه طراحي شهري يا برنامهريزي شهري فعاليت كرده و عامل توسعه شهري شود. دانش شهرسازي به بررسي كليه تحولات اجتماعي، اقتصادي، سياسي و فيزيكي يك شهر ميپردازد و تلاش ميكند كه روابط موجود در يك شهر را در قالب يك نظام هماهنگ، مديريت و سازماندهي كند و متخصص شهرسازي نيز كسي است كه با مطالعه و بررسي روابط اجتماعي، اقتصادي، سياسي و فرهنگي حاكم در شهر، برنامهاي بسامان و مطبوع براي يك شهر ارائه ميدهد. برنامهاي كه تصويرگر سيماي شهر در آينده است.
محورهای اصلی رشته شهرسازی عبارتند از:
برنامهريزي شبكههاي زيرساختي مثل آب، برق و تلفن
برنامهريزي شهري كه عمدتاً بر روي كاربري اراضي متمركز است؛ يعني بررسي ميكند كه ما چگونه فضا و پهنه شهر را به فعاليتهاي مختلف اعم از صنعتي، تجاري و مسكوني اختصاص دهيم.
طراحي شهري كه به طراحي سهبعدي شهر پرداخته و محور توجه آن مناسبات انسان با محيط فيزيكي خود است. در واقع در طراحي شهري انسان با تمام خصوصيات جسمي، روحي و معنويش مطرح است و هدف آن نيز ارتقاي كيفيت شهر ميباشد.
تواناييهاي لازم
دانشجوي اين رشته بايد با طراحي و مفاهيم هنري مثل روانشناسي رنگها آشنا باشد و در عين حال به مفاهيم تكنيكي و اصول فني كار مثل نقشهبرداري، رسم فني، پرسپكتيو، هندسه فضايي، مدلسازي، رياضي و مسائل انساني و اجتماعي مثل مباني جامعهشناسي علاقهمند باشد. در طي تحصيل بايد كارهاي تحقيقاتي و عملي بسياري انجام دهد. در ضمن رشته شهرسازي نياز به مطالعه زياد، كارهاي فيزيكي گسترده و برداشتهاي ميداني بسياري دارد به همين دليل دانشجو بايد وقت زيادي را به آن اختصاص دهد. همچنين بايد قدرت تحليل بالايي داشته و در طراحي زبردست باشد.
رشته ی کارشناسی شهرسازی دانشکده معماری و شهرسازی سپاهان شامل 141 واحد درسی بدون دروس جبرانی می باشد.
.
رشته کارشناسی معماری داخلی
رشته معماری داخلی به بهینه سازی فضاهای داخلی ساختمانها به منظور انجام فعالیتهای روزانه (زندگی – کار ) میپردازد. معماری داخلی" آفرینش فضا "است. این رشته از سویی همانند معماری یا ساختمان و اجزای آن سروکار دارد و از سویی دیگر همانند طراحی داخلی بر فضاهای داخلی تاکید میورزد. عملگرایی و کار آمد بودن در عین زیبایی مهمترین هدف معماری داخلی است.
طراحی بنا، از طراحهای اولیه تا مراحل اجرایی کار و طراحی اجزا عناصر تشکیل دهنده بنا
رهبری و سرپرستی دفاتر مشاور معماری(مهندس مشاور)
نظارت عمومی و عالی بر صحت انجام کار در عملیات اجرایی ساختمانی (مهندسی ناظر)
مدیریت و هماهنگی اجرایی پروژههای معماری (مدیریت پروژه)
تأسیس و سرپرستی مؤسسات پیمانکاری و احداث ساختمان
همکاری با کلیه متخصصینی که کارشان با ساماندهی فضای زیست مرتبط است، مانند اکولوژیستها، جغرافیدانان، اقلیم شناسان، برنامه ریزان اقتصادی و اجتماعی
مشارکت در پروژههای برنامه ریزی و طراحی شهری و شهرسازی
طراحی تک بناها در مقیاس کوچک و انجام دکوراسیون داخلی
تواناییهای مورد نیاز و قابل توصیه
دانشجوی این رشته علاوه بر توانمندی در طراحی و قدرت تجسم و خلاقیت، لازم است که در هندسه قوی باشد؛ چون برای آموزش فن و تکنیک معماری باید دروسی مثل هندسه کاربردی، هندسه مناظر را مطالعه کرد. دانشجوی معماری داخلی باید اطلاعات عمومی خوبی در زمینه تاریخ بخصوص تاریخ معماری ایران و جهان، جغرافیا، اقلیمشناسی، روانشناسی، مردمشناسی و اقتصاد داشته باشد.چون معماری داخلی برای رونق و شکوفایی خویش از تمامی این علوم استفاده میکند. از یک سو ذهنی قوی و خلاق داشته و از قدرت تجسم خوبی برخوردار باشد و از سوی دیگر طراحی چیره دست باشد تا بتواند به زبان معماری که همان طراحی بناها و فضاهای زندگی است، سخن بگوید.
رشته ی کارشناسی معماری داخلی دانشکده معماری و شهرسازی سپاهان شامل 136 واحد درسی بدون دروس جبرانی می باشد.